Thursday 22 September 2011

Kremowa zupa pomidorowa


Tragedia się stała. Zajrzałam do lodówki i  nie miałam śmietany. A pomidorówa bez śmietany to nie zupa. Ale miałam chleb. I to się nadaje do zagęszczania zupy. Szczególnie zup kremowych. Więc zrobiłam zupę z chlebem. I była przepyszna, kremowa, bardzo sycąca. Przekonałam się do bez śmietanowania.  Mój mąż jest uzależniony od chleba w każdej formie i jemu także bardzo smakowała zupa. Tu jest przepis:


Typ dania:zupa
Koszt: tanie
Trudność: łatwe
Czas: 25 min
Porcje: 2-4
Czas przygotowania: 3 min
Czas gotowania: 20 min
Czego potrzebujesz by zrobić ten przepis: 
Deski do krojenia, noża, drewnianej łyżki, chochli, garnka 2,5 litrowego, blender ręczny.


Składniki:
  • 1 puszka pomidorów krojonych
  • 2 kromki chleba
  • 1,5l wody
  • 1 ząbek czosnku, zmiażdżony
  • 1 średnia cebula, grudo skrojona
  • Sól
  • Czarny pieprz
  • Pietruszka suszona lub świeża
  • Sok z połowy cytryny
  • 1łyżeczka cukru
  • 1 kostka rosołu drobiowego
  • 2 łyżki oliwy z oliwek


Jak przygotować:
Wstaw garnek na palnik na kuchni i włącz na najwyższą moc, wlej oliwę.  Kiedy będzie gorąca, wrzuc cebulę, i podsmaż aż będzie przezroczysta i miękka. Wtedy dodaj czosnek i smaż aż zbrązowieje. Dodaj teraz pomidory z puszki, sok z cytryny, cukier, chleb, sól, pieprz, pietruszkę i kostkę rosołową. Zamieszaj  i dodaj wodę. Zmnijesz płomień o połowę i odstaw na 14 minut, mieszając od czas do czasu. Po tym czasie, zdejmij garnek z kuchenki i używając miksera ręcznego, zmiksuj zupę na krem. Podawac w małych miskach z listkami bazylii i zakrętasem oliwy z oliwek na wierzchu. 
Dodatkowe informacje:
Jeśli masz śmietanę i nie możesz znieść jej braku, to dodaj. Też będzie dobra.  Ja dodałam trochę pokrojonej w plastry mozzarellę i było pycha! A jeśli lubisz gorącą i rozgrzewającą zupkę, podczas miksowania wlej sobie kilka kropli tabasco.

No comments:

Post a Comment