Thursday 6 October 2011

Czas na Salsę!


















Moje przyjaciółki wpadały wieczorem na babski wieczór i chciałam zrobić tortille. Więc zrobiłam salsę i guacamole. Kupiłam gotowe tortille i jogurt grecki. Zamarynowałam kurczaka. Nawet zrobiłam krakersy z serem jako przystawkę żeby nie były głodne. Poszalałam. I wiecie co? Skończyłyśmy krakersy i nie miały już siły jeść tortilli. Więc Michał dostał prize'a w postaci wrapa na lunch. Ale salsa była pyszna tak czy siak, więc podaję przepis.



Rodzaj dania: sałatka, dodatek
Koszt: tanie
Trudność: łatwe
Czas:  10 min
Porcje: 4
Czas przygotowania: 10 min

Co potrzebujesz by wykonac tę potrawę:
deska do krojenia, ostrego noża, łyżka, miska, wyciskacz do czosnku

Składniki:
  •  2 żółte pomidory
  • 2 czerwone pomidory
  • 1 ząbek czosnku, obrany
  • szczypta soli
  • szczypta pieprzu
  • oliwa z oliwek
  • pół małej papryczki chili
  • 1/2 małej czerwonej cebuli
  • 2 łyżki soku z limonki

Sposób przygotowania:

Pokrój pomidory, cebulę i papryczkę w drobną kostkę. Wyciśnij czosnek do miski i dodaj pomidory i cebulę. dodaj resztę przypraw, zamieszaj i schłodź w lodówce przez 20-30 min. Gotowe. Życie nigdy nie było prostsze, prawda?


Dodatkowe info: 
Można użyć soku z cytryny zamiast limonki, i usunąć z przepisu papryczkę, ale to wtedy nie będzie salsa z prawdziwego zdarzenia. Salsa ma cię kopnąć w kubki smakowe. I masz zawyć z radości. Można przybrać salsę z grubsza posiekaną świeżą kolendrą.

Podawaj z:
jogurt, albo śmietana ( jeśli się odważysz spojrzeć wadze w oczy) i naturalnie, guacamole.

No comments:

Post a Comment